Jak schudnąć z brzucha w tydzień? Czy jest to możliwe?

Ulubione spodnie przestają się dopinać i coraz częściej sięgasz po luźne ubrania? Przestajesz zwracać uwagę na to jak wyglądasz, a Twój kompleks wystającego brzucha zaczyna Cię przytłaczać? Nie poddawaj się! Jeśli chcesz cieszyć się płaskim brzuchem i czuć się naprawdę lekko, dowiedz się, jak sobie z tym poradzić.

Poznaj trzy przyczyny dla których brzuch wystaje. Zobacz, jak schudnąć z brzucha w tydzień, kiedy jest to możliwe, a kiedy nie, wykorzystaj cenne wskazówki doświadczonego dietetyka i trenera.

1. Niebezpieczny tłuszcz trzewny

Najczęstszą przyczyną wystającego brzucha jest nagromadzenie tkanki tłuszczowej trzewnej w środkowej i górnej części brzucha. Jest ona szczególnie niebezpieczna dla zdrowia ponieważ obciąża narządy wewnętrzne takie jak serce, wątrobę, nerki, utrudniając ich prawidłowe funkcjonowanie. Ponadto wywołuje choroby dietozależne. Schorzenia, które wiążą się nadprogramowym tłuszczem to nadciśnienie tętnicze, stłuszczenie wątroby, kłopoty z krążeniem, zawał serca, zaburzenia hormonalne, insulinooporność, cukrzyca typu 2.

Taki rodzaj otłuszczenia może przyczynić się również do powstania kamieni żółciowych, oraz rozregulowania cyklu miesiączkowego u kobiet. Jeśli zaburzenia zdrowotne są poważne, niezbędna jest opieka nie tylko lekarza, ale także wykwalifikowanego dietetyka klinicznego. Ułożona przez niego dieta uwzględni problemy zdrowotne i skutecznie wspomoże proces leczenia.

Jak sprawdzić czy Twój brzuch jest w normie?

Zmierz obwód brzucha. W przypadku kobiet uzyskany wynik powinien być mniejszy niż 89 cm, u mężczyzn natomiast nie powinien przekroczyć 102 cm. Warto obliczyć także stosunek talii do bioder (WHR). Zastosuj poniższy wzór:

WHR = (obwód talii) / (obwód bioder).
Prawidłowy wynik
Mężczyźni – WHR mniejszy niż 1
Kobiety – WHR poniżej 0,8.

Jakie są sposoby na pozbycie się tłuszczu trzewnego? 

Rozpoczynając walkę z tłuszczem trzewnym, warto uzbroić się w cierpliwość, zwłaszcza jeśli chcesz schudnąć z brzucha w tydzień. W tej sytuacji czas potrzebny na uzyskanie zadowalających efektów na pewno będzie dłużysz niż siedem dni. Zatem – co jeść, by zmniejszyć obwód brzucha? Przede wszystkim unikaj cukrów prostych, jedz regularne posiłki, pij wodę, wybieraj produkty bogate w błonnik i częściej sięgaj po warzywa. Zrezygnuj z produktów wysoko przetworzonych a zamiast nich przyrządzaj potrawy samodzielnie, w domu. W większości przypadków wystarczy zmiana nawyków żywieniowych i po pewnym czasie wszystko wróci do normy!

Czy aktywność fizyczna może tu pomóc?

Na pewno tak, choć nie musi być intensywna i skomplikowana. Tutaj dobrym rozwiązaniem będą ćwiczenia aerobowe, aerobik, jazda na rowerze. Taki ruch usprawni układ krążenia i jednocześnie skutecznie przyspieszy spalanie tkanki tłuszczowej.

Czy wiec można schudnąć z brzucha w tydzień? Jeśli chodzi o tkankę tłuszczową trzewną to zdecydowanie jest to dłuższy proces. W zależności od tego jak dużo mamy dodatkowych kilogramów bezpieczny spadek wagi powinien odbywać się w granicach 1-0,5 kg tygodniowo.

2. Oporny tłuszcz podskórny

Kolejną przyczyną wystającego brzucha jest tłuszcz zgromadzony bezpośrednio pod skórą, zwany potocznie oponką, albo boczkami. Ten rodzaj tłuszczu odkłada się w dolnej części brzucha, poniżej pępka i nad kolcami biodrowymi, tworząc nieestetyczny fałd skórny. Ten tłuszcz jest najtrudniejszy do usunięcia i często pomimo szczupłej  sylwetki ciągle walczymy jeszcze aby pozbyć się nieestetycznego, tłustego wałeczka w okolicach brzucha.

Jak dieta i trening na ratunek

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne powinno być mniejsze niż ilość spalanych kalorii w ciągu dnia, a sama dieta ma być po prostu zdrowa. W praktyce oznacza to sięganie po naturalne i nisko przetworzone produkty. Drogą do sukcesu będzie jednak nie tylko odpowiednie odżywianie, ale przede wszystkim aktywność fizyczna. W przypadku walki z tłuszczem podskórnym to trening odgrywa najważniejszą rolę, dlatego przygotuj się na intensywne i dobrze zaplanowane ćwiczenia.

Trening interwałowy – to sprawdzony sposób na pozbycie się opornego tłuszczu. Polega on na wykonywaniu ćwiczeń w zmiennym tempie, o wysokiej i średniej intensywności. Taki rodzaj treningu pozwoli maksymalnie podkręcić Twój metabolizm nawet na 24 godziny po zakończeniu wysiłku. Przez ten czas oporny tłuszcz z boczków będzie konsekwentnie spalany!

Spróbuj wykonać trening interwałowy w parku. Doskonałym ćwiczeniem będzie bieg. Zacznij od rozgrzewki i ćwiczeń rozciągających, następnie biegnij z maksymalna prędkością przez 20 sekund, a przez kolejne 20 sekund odpoczywaj. Powtórz taki cykl kilka razy w ciągu jednego treningu. Na koniec wykonaj spokojny trucht aerobowy przez 30 minut.

Trening modelujący sylwetkę – tu należy skupić się na całym ciele nie tylko na mięśniach brzucha. Ustal dwa treningi w tygodniu, podczas których wykonasz ćwiczenia kształtujące z handelkami, lub z ciężarem własnego ciała. Uwzględnij również ćwiczenia na mięśnie brzucha, część dolną, górną i na boczki. Mogą to być klastyczne spięcia, deski, scyzoryki. Wszystko zależy od Twojej kondycji i zaawansowania treningowego. Po części głównej zrób 30 minutowy trening w zakresie aerobowym np. bieg, pływanie, rower, gimnastyka. Dzięki temu Twój brzuch z czasem będzie wyglądał doskonale!

Jeśli jesteś więc posiadaczem oponki na brzuchu i zadajesz sobie pytanie jak schudnąć z brzucha w tydzień, mamy dla Ciebie złą wiadomość – niestety, ale nie jest to możliwe. Tu należy uzbroić się w cierpliwość, wykonać solidną pracę, zaangażować się w systematyczne treningi, pamiętać o deficycie kalorycznym i  zasadach zdrowego odżywiania.

3. Brzuch wzdęty jak balon

Nienaturalnie wystający brzuch może mieć jeszcze jedną przyczynę – wzdęcia. Powodem takiej sytuacji jest nadmierna ilość gazów wypełniających jelita, powstających w czasie trawienia pokarmów. Często jest to konsekwencją niewłaściwej diety, spożywania produktów wysokoprzetworzonych, tłustych i bogatych w cukry proste. Taki efekt może być rezultatem przyjmowania zbyt dużej ilości owoców, pieczywa pszennego i produktów wzdymających.

Jeśli chcesz cieszyć się płaskim brzuchem, zrezygnuj również z napoi gazowanych. Znajdujący się w nich dwutlenek węgla powoduje wzdęcia. Kolejną przyczyną złego trawienia, a w konsekwencji wzdęć są nietolerancje pokarmowe. Dyskomfort może powodować szczególnie nabiał, nie oznacza to jednak, że nie powinieneś zwracać uwagi na pozostałe spożywane produkty.

Może jednak uda się schudnąć z brzucha w tydzień?

W przypadku wzdęć zdecydowanie tak. W takiej sytuacji jest szansa aby znacząco zmniejszyć obwód brzucha w tydzień i poprawić trawienie. Efekty powinny przyjść szybko i nawet w ciągu siedmiu dni odczujesz wyraźną różnice, jeśli tylko pozbędziesz się wzdęć!

Jak to zrobić? Zacznij jeść zdrowe, regularne posiłki, pij odpowiednią ilość wody, postaw na dania lekkostrawne i gotowane. Usuń produkty wzdymające, takie jak fasola, groch, soczewica, brukselka, kapusta, kalafior, śliwki, morele, a do posiłków dodawaj zioła które poprawiają proces trawienia – koper włoski, kminek, miętę, rumianek, kolendrę. Zamiast napoi gazowanych wybieraj wodę i herbatki ziołowe.

Czy więc można schudnąć z brzucha w zaledwie siedem dni?

Wiele osób pragnących pozbyć się zbędnych kilogramów, liczy na szybkie i spektakularne efekty. Niestety – walka o płaski brzuch wymaga poświęcenia odpowiedniej ilości czasu i dużej ilości energii! Zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha w tydzień? Niestety, w większości przypadków nie jest to możliwe. Jednak już po siedmiu dniach praktykowania zdrowych nawyków zauważysz pierwsze rezultaty – poprawisz trawienie, będziesz mieć więcej energii, poczujesz się lekko, a dobre samopoczucie zmotywuje Cię do wprowadzania kolejnych zmian!