Ruch to zdrowie.

Siedzący tryb życia, niezdrowa dieta i używki to znak dzisiejszych czasów, nie trudno
się domyśleć do czego to możne doprowadzić. Bóle kręgosłupa, nadwaga, kłopoty
z trawieniem, to tylko niektóre z dolegliwości które nas spotykają. Aktywność fizyczna
może nam jednak pomóc i skutecznie przeciwdziałać temu procesowi zapewniając; zdrowie, szczupłą sylwetkę, pozytywne nastawienie, lepszą kondycja. Jaki trening
wybrać aby czerpać z niego najwięcej korzyści?

Trening aerobowy, cardio.

•  Obniża ryzyko występowania chorób tj. nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, zawał serca, udar mózgu, cukrzyca.
•  Mięśnie oddechowe lepiej kształtują klatkę piersiową powodując jej rozrost i prawidłową postawę ciała.
•  Zwiększa ilości naczyń włosowatych odpowiedzialnych za transport składników odżywczych do tkanek.
•  Poprawia kondycję poprzez adaptacyjne organizmu do coraz to większego wysiłku fizycznego.
•  Przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej i utrzymania właściwej masy ciała.
•  Przyspiesza regenerację, lepiej zaopatrując organizm w tlen i składniki odżywcze.
•  Zwiększa objętość serca, obniża tętno spoczynkowe i ciśnienie krwi.

Trening siłowy, oporowy.

• Poprawia uwapnienie kości, zapobiega osteoporozie.
• Przyspiesza metabolizm, poprzez wzrost tkanki mięśniowej.
• Wzmacnia mięśnie stabilizując sylwetkę, chroni kręgosłup, stawy i kości przed urazami.
• Łagodzi lub likwiduje dolegliwości okołokręgosłupowe poprzez ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu i brzucha.
• Lepsza jakość mięśni wpływa na napięcie skóry. Zmniejsza cellulit, daje efekt smukłej wysportowanej sylwetki.
• Ćwiczenia powodują hipertrofie kości, które stają się bardziej masywne, zwiększa się ich szerokość i powierzchnia stawowa.

Ćwiczenia rozciągające, stretching.

• Minimalizują ryzyko kontuzji, zapobiegają przykurczą mięśni i nerwobólom.
• Poprawiają regenerację organizmu, rozluźniają napięte mięśnie.
• Poprawiają koordynację całego ciała zwiększając zakres ruchomości stawów.
• Zwiększają elastyczności mięśni, torebek i wiązadeł stawowych przedłużając ich sprawność.

Zmiany zachodzące pod wpływem treningu w układzie nerwowym i hormonalnym.

• Obniżenie napięcia nerwowego, co sprzyja redukcji stresu i efektywniejszemu wypoczynku.
• Lepsze samopoczucie poprzez uwalniające się endorfiny które również zmniejszają odczuwanie bólu.
• Szybsza adaptacja do nowych warunków otoczenia i sprawniejsza reakcja na nowe bodźce zewnętrzne.
• Poprawa percepcji i szybkości ruchów na skutek usprawnienie koordynacji nerwowo-mięśniowej.
• Mniejsze stężenie insuliny we krwi co wpływa korzystnie na redukcję tkanki tłuszczowej.
• Pod wpływem treningów szczególnie siłowych następuje wydzielanie adrenaliny, noradrenaliny, hormonu
wzrostu i testosteron. Hormony te powodują szybki rozpad tkanki tłuszczowej.

Leave a comment